Adil Yargılanma Hakkı İçin İzmir Ceza Avukatı

Yargı, ceza hukukunda suçu işleyen kişi için ifa edilen eylem ve bu suçun karşısında verilmesi gereken cezayı mahkeme ortamında gerçekleştirdiği yargılama ile sonuca bağlar. Bu yargılama sürecinde davacı taraf ve davalı taraf mahkeme önünde karşı karşıya gelirken, süreçlerinin tamamında adil bir yargılanma için izmir ceza avukatı görev almalıdır.
Adil yargılanma, ortada bulunan olayın taraflar arasındaki yarattığı sonuçlara uygun bir şekilde Ceza Hukuku maddelerine uygun ve dürüst bir yargı ortamında sağlanır. Bu yargılanma koşullarını oluşturmak elbette ki devletin mahkeme kademesinde temel görevlerinden birisidir. Fakat yasalar kişilerin işledikleri eylemler veya mağdur oldukları noktalarda elde edecekleri hakları veya almaları gereken cezaları belirler. Bu nedenle ceza davaları çok ince işlenmesi gereken ve özen gösterilen davalardır.

İzmir Ceza Avukatı Hangi Davalara Bakar?

Ceza Hukuku, suç ve ceza kavramlarını bünyesinde bulunduran bir hukuk bölümü olmakla birlikte içerisinde Genel Ceza Hukuku ve Özel Ceza Hukuku gibi iki farklı alan bulundurur. Genel Ceza Hukuku kapsamında; suç olgusunun maddi ve manevi tanımları yer alır. Özel Ceza Hukuku kapsamında ise kanunların çerçevesinde suç sayılan eylemler belirlenir. Tecrübeli bir İzmir ceza avukatı bu hukuk dalları konusunda birikimi sayesinde dava süreçlerinde vekalet görevi üstlenir.
İzmir ceza avukatları ceza mahkemelerinde vekalet görevi üstlenirken, Ceza Hukuku ve infazı konusunda uzmanlık göstererek hizmet verirler. Kanuna göre suç durumunda bulunan, ceza sayılan ve soruşturma gerektiren konular ile ilgili izlenecek yolları takip ederler. Çünkü kanunda ceza, suç olarak gerçekleşmiş bir davranışa karşı uygulanan yaptırım olurken, suç ise toplumsal düzenin bozulmasına neden olan davranışlar ve eylemlerdir.
Ceza avukatları gerek mağdur gerek suçluyu savunma açısından Ağır Ceza, Sulh Ceza ve Asliye Ceza mahkemelerinde birçok farklı dava çeşidi ile ilgilenirler. Örneğin, bir İzmir ceza avukatı aşağıdaki Ceza Hukuku alanına giren eylemler nedeniyle açılan davalarda vekalet hizmeti verebilir.
Taksirle yaralama ve öldürme
Kasten yaralama ve öldürme
Yağmalama
Hile yapma
Rüşvet
Belgede sahtecilik
İrtikap suçları
Düşman devletlere maddi-manevi yardım
Yabancı devletler için asker toplama
Siyasi suçlar
Tehdit
Şantaj
Ağır yaralama
Yasamaya karşı suç

İzmir Ceza Avukatı Nasıl Çalışır?

Bir ceza avukatı hem müşteki hem de suçlu sıfatında bulunan kişi için savunma gerçekleştirebilir. Suçlunun adil bir yargılanma ile doğru oranda cezalandırılması, hatta suçun mahiyetine göre olabildiğince az ceza alabilmesi için savunma gerçekleştirir. Müşteki yani mağdur olan kişinin de adil bir yargılanma ile mağduriyetinin giderilmesini sağlar.
İzmir ceza avukatı savunmaya girdiği dosyaya göre ağır ceza avukatı veya sulh ceza avukatı gibi konumlara sahip olabilir. Hatta bu konumlarda avukatlık ücretleri dahi değişim gösterir. Örnek olarak Deniz Hukuk Bürosu, ceza avukatlığı hizmeti vermek için müşteki veya suçlunun vekaletini aldıktan sonra tüm yasaları göz önünde bulundurarak yargılama sürecinde hizmet verir. Ceza Hukuku tecrübesi ile Avukat Deniz Kekik bu konuda en iyi ceza avukatı olma yolunda ilerleyişini sürdürmektedir.